Game: Can You See the Leader?

Can You See the Leader? (A.K.A. “Wise Guy”)

Materials: No Materials Needed

Objective: For the guesser to figure out who is leading the motions

How to Play: Have all the students sit in a circle facing each other and choose one student to be the “guesser” and leave the room or close their eyes while the you select another student in the circle to be the “leader.” The student who has left the circle should not know who the leader is. The leader can choose any clapping rhythm or motion with their hands and all the students in the circle should follow (e.g. snapping fingers, clapping hands, ground, lap, etc.). The leader should change up the motion at least once every 20-30 seconds. (If not, you should say “change” signaling the switch needs to happen.) Meanwhile, the guesser should watch all the players in the circle and try to guess who the leader is. After the leader is guessed correctly or revealed, choose two new students to be the leader and the guesser.

 


 

¿Puedes ver el Líder? (Chico Sabio)

Materiales: No se necesitan materiales

Objetivo: que el que adivina descubra quién dirige los movimientos.

Cómo jugar: Haga que todos los estudiantes se sienten en un círculo uno frente al otro y elija a un estudiante para que sea el “adivinador” y salga del cuarto o cierre los ojos mientras seleccionas a otro estudiante en el círculo para que sea el “líder”. El estudiante que ha dejado el círculo no debe saber quién es el líder. El líder puede elegir cualquier ritmo de aplauso o movimiento con sus manos y todos los estudiantes en el círculo deben seguirlo (por ejemplo, chasquear dedos, aplaudir manos, suelo, regazo, etc.). El líder debe cambiar el movimiento al menos una vez cada 20-30 segundos. (Si no es así, debes decir “cambio” para indicar que el cambio debe ocurrir). Mientras tanto, el adivinador debe observar a todos los jugadores en el círculo e intentar adivinar quién es el líder. Después de que el líder sea adivinado correctamente o revelado, elija dos nuevos estudiantes para ser el líder y el que adivina.

Published by