Cheerful Giver Tag

Cheerful Giver Tag

Object of Game: To remain “untagged” for as long as possible.

Materials: None

How to Play: All players line up at one of the baselines of the basketball court, or opposite ends of the player area. A player is chosen to be the “cheerful giver.” Tell students, the Bible says “God loves a cheerful giver.” The “cheerful giver”  stands on the middle line and calls out, “God loves a cheerful giver!” On this signal, the “cheerful giver” may run wherever they wish trying to tag as many players as possible. The players begin to run from the baseline across the gym to the opposite baseline. Those players who are tagged while crossing from one side to the other become the “cheerful giver’s” helpers for the next round. Once all the players have either crossed to the other side or have been tagged, the original “cheerful giver” will call out, “God loves a cheerful giver!” All the players will run to the opposite side of the gym, but those who were tagged the first time will now help to tag more people. Play continues until all the players are tagged. The last one tagged is the winner of the game.

 


Cheerful Giver Tag – Spanish

Objetivo del juego: ser el ultimo en ser tocado.

Materiales: ninguno

Cómo jugar: Enseñe a los niños las dos lineas de bases que serán a lados opuestos de la area del juego. Un jugador es elegido para ser el “dador alegre”. Diga a los alumnos que la Biblia dice “Dios ama al dador alegre”. El “dador alegre” se para en la línea media y grita: “¡Dios ama al dador alegre!” señal, el “dador alegre” puede correr donde quiera tratando de tocar a tantos jugadores como sea posible. Los jugadores comienzan a correr desde la línea de fondo a través del gimnasio hasta la línea de base opuesta. Aquellos jugadores que son tocados mientras cruzan de un lado a otro se convierten en los ayudantes del “dador alegre” para la siguiente ronda. Una vez que todos los jugadores hayan cruzado al otro lado o hayan sido tocados, el “dador alegre” original gritará: “¡Dios ama al dador alegre!”. Todos los jugadores correrán hacia el lado opuesto del gimnasio, pero aquellos que fueron tocados la primera vez ahora ayudarán a tocar a más personas. El juego continúa hasta que todos los jugadores estén tocados. El último ens er tocado es el ganador del juego.

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