Game: Rock, Paper, Scissors Tournament

Rock, Paper, Scissors Tournament

Objective: To be the last player remaining by winning all challenges

Materials: None

How to Play: Teach students the basic instructions for Rock, Paper, Scissors. Every player must find a partner and on the count of three, they must choose the hand signal for Rock, Paper or Scissors.

Rock – Make a fist

Paper – Lay hand flat

Scissors – Make a V with index and middle finger

Then, determine which player wins that challenge. Rock beats Scissors, Scissors beats Paper, and Paper beats Rock. (If students make the same hand signal, they should try again until there is a winner.)

To play the tournament, students will pair off and complete challenges. You can have all players go on the count of three, and then instruct all the losing players to sit down or go to one side of the playing area, and all the winning players should find another winning player to be their new partner. Continue running challenges until there are only two students remaining, who will pair off to determine who is the champion.

 


Torneo de piedra, papel y tijera

Objetivo: ser el último jugador restante al ganar todos los desafíos

Materiales: ninguno

Cómo jugar: Enseñe a los estudiantes las instrucciones básicas para piedra, papel, tijeras. Cada jugador debe encontrar un compañero y, a la cuenta de tres, debe elegir la señal de mano para Piedra, Papel o Tijera.

Piedra – Haz un puño

Papel – Coloque la mano plana

Tijeras – Haz una V con el dedo índice y medio

Luego, determina qué jugador gana ese desafío. Piedra vence a las tijeras, las tijeras vence al papel y el papel vence a la Piedra. (Si los estudiantes hacen la misma señal con la mano, deberían intentarlo nuevamente hasta que haya un ganador).

Para jugar el torneo, los estudiantes se emparejarán y completarán desafíos. Puede hacer que todos los jugadores cuenten hasta tres, y luego instruir a todos los jugadores perdedores a sentarse o ir a un lado del área de juego, y todos los jugadores ganadores deben encontrar a otro jugador ganador como su nuevo compañero. Continúe ejecutando desafíos hasta que solo queden dos estudiantes, que se emparejarán para determinar quién es el campeón.

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