Bible Verse Game: Race to Fill the Verse

 

Bible Verse Game: Race to Fill the Verse

This game works best if you have a verse is 12 words or easily divided into 12 words/phrases.

  • Bible verse cards, one per student
  • One playing mat per pair of students (blank copy paper)
  • A pen or pencil per pair of students
  • Two dice per students

Divide students up into pairs. Each pair gets two dice, a pen or pencil, and a playing mat with 12 boxes (you may adjust the number down to 10 or 8 depending on the number of words in your verse). You can make the playing mats using blank copy paper and sketching out a table like the one shown below. You will want a table with the same number of words as the verse. Have students number each box.

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12

When you say “GO,” partners roll their dice. Whatever number is rolled, they may find that number box and write in the corresponding word of the verse. They may always choose to roll one or two dice at a time in order to reach a desired number. The goal is to fill in the verse by rolling numbers 1-12. If they roll a number that is already filled in, they should keep trying, alternating between one dice or two as they choose. Teams do not need to take turns, they should keep rolling and filling in boxes as quickly as they can (for younger students, you may choose to have them take turns if needed.) The first team to fill in all twelve boxes wins. (Note: Allow students to reference their verse cards.) Another option to make the game easier is to allow them to have one or two “free” boxes that they fill in at the beginning of the game.

 


 

JUEGO VERSO BIBLICO: Corre a LLENAR EL VERSO

Este juego funciona mejor si tienes un verso de 12 palabras o se divide fácilmente en 12 palabras / frases.

  • Tarjetas de versículo bíblico, una por alumno.
  • Una tableta de juego por par de estudiantes (papel de copia en blanco)
  • Un bolígrafo o lápiz por pareja de estudiantes.
  • Dos dados por alumno.

Divide a los estudiantes en parejas. Cada pareja obtiene dos dados, un bolígrafo o un lápiz y un papel con 12 cajas dibujadas (puede ajustar el número a 10 u 8 dependiendo del número de palabras en su verso). Puede hacer las tabletas de juego utilizando papel de copia en blanco y dibujando una tabla como la que se muestra a continuación. Querrá una tabla con el mismo número de palabras que el verso. Haga que los estudiantes numeren cada caja.

1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12

Cuando dices “YA”, los compañeros lanzan sus dados. Cualquiera que sea el número que se enrolla, pueden encontrar esa caja de números y escribir la palabra correspondiente del verso. Siempre pueden elegir tirar uno o dos dados a la vez para alcanzar un número deseado. El objetivo es completar el verso con los números 1-12. Si lanzan un número que ya está completado, deben seguir intentándolo, alternando entre uno o dos dados según lo deseen. Los equipos no necesitan turnarse, deben seguir rodando y llenando las casillas lo más rápido que puedan (para los estudiantes más pequeños, puede elegir que se turnen si es necesario). El primer equipo en completar las doce cajas gana. (Nota: Permita que los alumnos hagan referencia a sus tarjetas de versos). Otra opción para facilitar el juego es permitirles tener uno o dos cuadros “gratuitos” que completan al comienzo del juego.

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